کد خبر : 4576
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آذر 1401 - 13:09

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست قزوین:

آلودگی هوای استان قزوین تا روز دوشنبه تداوم دارد

آلودگی هوای استان قزوین تا روز دوشنبه تداوم دارد
سعید میرزاحسینی گفت: بر اساس اعلام هواشناسی، پایداری جوی تا اواخر روز دوشنبه در استان ادامه دارد با این روند پیش‌بینی می‌شود که استمرار آلودگی هوا در سطح استان نیز وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیار مینودری؛ سعید میرزاحسینی درباره آخرین وضعیت کیفیت هوای استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر داده‌های حاصل از سه ایستگاه‌ سنجش هوای استان که در شهرستان‌های آبیک، الوند و قزوین مستقر هستند، نشان می‌‎دهند که وضعیت هوای استان در موقعیت ناسالم قرار دارد.

وی افزود: اگر شاخص آلودگی هوا بین عدد ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرار داشته باشد یعنی در وضعیت ناسالم قرار گرفتیم که اکنون بر اساس داده‌های حاصل از ایستگاه‌ سنجش هوای استان در این وضعیت قرار داریم.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان قزوین بیان کرد: در شهرستان‌های تاکستان و بوئین زهرا نیز دو ایستگاه سنجش هوا داریم که تاکنون مورد تایید سازمان محیط زیست قرار نگرفتند اما استاندارد سازی در حال انجام است و اگر وارد مدار شود تمام شهرستان‌های استان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

میرزاحسینی ادامه داد: با این وجود با توجه به داده‌های ایستگاه‌های سنجش هوای مستقر در شهرستان‌های تاکستان و بوئین زهرا و داده‌های حاصل از شبکه بهداشت؛ وضعیت هوا در این دو شهرستان نیز ناسالم اعلام شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام هواشناسی، پایداری جوی تا اواخر روز دوشنبه در استان ادامه دارد، با این روند پیش‌بینی می‌شود که استمرار آلودگی هوا در سطح استان نیز وجود داشته باشد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان قزوین اذعان کرد: باتوجه به اینکه پایداری جو در تمام شهرستان‌های استان حاکم است پیش‌بینی می‌کنیم که مابقی شهرستان‌ها نیز با روند آلودگی هوا همراه باشند.

میرزاحسینی تصریح کرد: در این شرایط هوای ناسالم توصیه می‌شود که تمام افراد به ویژه افراد مبتلا به بیماری قلبی، ریوی، کودکان و افراد سالمند از فعالیت طولانی خارج از منزل اجتناب کنند.

وی در پایان گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی با توجه به جو پایدار حاکم در سطح استان، اکنون کمیته‌های اضطرار در سطح شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران در حال برگزاری است که نتایج آن متعاقبا به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/
منبع: صبح قزوین
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.