کد خبر : 6492
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 2:18

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین؛

مدرسه خیرساز در بخش محروم کوهین قزوین افتتاح شد + تصویر

مدرسه خیرساز در بخش محروم کوهین قزوین افتتاح شد + تصویر
مدرسه ۳ کلاسه خیرساز روستای دودهه بخش محروم کوهین امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و فرماندار قزوین افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری دیار مینودری، با حضور نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، ابراهیم سعادت‌فر، مدیرکل نوسازی مدارس، غلامحسن اسلامی صدر، فرماندار قزوین، مسعود رحمانی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز و سیدعلی موسوی‌نسب، بخشدار کوهین آیین افتتاح و بهره‌برداری دبستان خیرساز سیدعلیرضا جواهری امروز در روستای دودهه از توابع بخش کوهین شهرستان قزوین برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم افتتاح این مدرسه خیرساز در کوهین، اظهار داشت: بخش کوهین از جمله بخش‌های استان قزوین است که از نظر زیرساخت‌های آموزشی محرومیت دارد و باید تلاش کنیم تا سرانه فضای آموزشی در این بخش را به سرانه استاندارد ملی و استانی نزدیک کنیم.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: اگر بنا بر اختصاص فضایی برای راه‌اندازی مدرسه است، باید بهترین، زیباترین و محکم‌ترین فضا برای راه‌اندازی مدرسه اختصاص داده شود و با توجه به نقش پرورشی و تربیتی مدرسه مجهز بودن مدارس به امکانات مختلف رفاهی حتی از وجود این امکانات در خانه و فضای زندگی هم مهمتر است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه مدرسه‌سازی تکلیف و وظیفه ذاتی خیران نیست، اما در سال‌های اخیر سهم خیران در احداث مدارس استان قزوین از بودجه‌ها و اعتبارات دولتی بیشتر بوده و در حوزه مدرسه‌سازی به معنای واقعی شاهد مشارکت‌پذیری و مردمی‌سازی امور هستیم.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: اگر سایر نهادهای خیریه هم مانند خیران مدرسه‌ساز درست ساماندهی شده و هدف درستی برای اقدامات خود تعریف کنند، می‌توانیم شاهد رشد آنها باشیم، با این حال بعید می‌دانیم که هیچ تشکل و نهاد خیریه‌ای بتواند در حوزه کاری خود به موفقیت‌های خیران مدرسه‌ساز برسد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.