کد خبر : 4462
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آذر 1401 - 15:43

رونمایی از سامانه باروری سالم

پرونده الکترونیک سلامت به پنل آزمایشگاهی کشور متصل شد

پرونده الکترونیک سلامت به پنل آزمایشگاهی کشور متصل شد
نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: سامانه باروری سالم یکی از تکالیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه حمایت از سلامت جنین و مادر باردار و ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی است و در آینده نزدیک ۱۰ هزار مرکز دولتی و خصوصی به این سامانه متصل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری دیار مینودری؛ فاطمه محمد بیگی اظهار کرد: همزمان با پانزدهمین جلسه قرارگاه ملی جمعیت وزارت بهداشت، سامانه باروری سالم در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده با حضور وزیر بهداشت، رونمایی شد.

وی افزود: طراحی و اجرای این سامانه در راستای کمک به حفظ حیات جنین، افزایش سطح سلامت جنین و مادران باردار از ابتدا تا پایان بارداری، هوشمندسازی و ارتقاء ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای مادران باردار و شیرده در بخش های مختلف از جمله مطب، آزمایشگاه، سونوگرافی و کلینیک همچنین شناسایی و ایجاد بانک اطلاعات ناباروری در کشور و حمایت بیمه ای و درمانی از این زوجین راه اندازی شده است.

رئیس کمیته سلامت الکترونیک مجلس تاکید کرد: این سامانه برگ سبزی از حوزه سلامت الکترونیک به مادران و کودکان آینده است و می توان گفت اولین بار است که پرونده الکترونیک سلامت به پنل آزمایشگاهی کشور متصل می‌شود. کاهش هزینه برای مادران و تسریع در ارائه خدمات به مادر باردار از دیگر اهداف این قانون است.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس بیان کرد انشاءالله در آینده نزدیک با اجرایی شدن این سامانه ۱۰ هزار مرکز دولتی و خصوصی به سامانه ملی باروری سالم متصل می‌شوند و این سامانه یکی از تکالیف قانونی مواد قانونی ۵۳ و ۵۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه حمایت از سلامت جنین و مادر باردار و ارائه خدمات بیمه ای و بهداشتی و درمانی و حمایتی است.

پایان پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.