کد خبر : 5262
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 1:57

محدودیت‌ مصرف گاز برای برخی صنایع قزوین همچنان باقی است

محدودیت‌ مصرف گاز برای برخی صنایع قزوین همچنان باقی است

به گزارش پایگاه خبری دیار مینودری، علی حجتی‌پور اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا، میزان مصرف گاز در استان قزوین به نسبت روزهای گذشته روندی کاهشی بوده اما این میزان کاهش همچنان به حد مطلوب نرسیده است. وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب مصرف گاز در استان قزوین

به گزارش پایگاه خبری دیار مینودری، علی حجتی‌پور اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا، میزان مصرف گاز در استان قزوین به نسبت روزهای گذشته روندی کاهشی بوده اما این میزان کاهش همچنان به حد مطلوب نرسیده است.

وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب مصرف گاز در استان قزوین به ثبت رسیده است که نسبت به‌ روز گذشته با چهار درصد کاهش مصرف همراه بوده است. اما در راستای کاهش مصرف گاز، محدودیت‌های اعمالی برای برخی صنایع و مراکز در اسفند ماه نیز به قوت خود باقی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: در حوزه مصارف خانگی همچنان دچار چالش هستیم؛ چراکه مصرف خانوار ما بالا است و نیاز است که خانواده‌ها در مدیریت مصرف گاز اهتمام بیشتری داشته باشند. همچنین برای کاهش مصرف گاز صنایع، برای برخی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین که امکان جایگزینی سوخت دارند، تمهیدات لازم صورت گرفته تا سوخت موردنظر آن‌ها تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: گرمی هوا باعث شده تا میزان مصارف گاز استان، نزدیک به میانگین و استاندارد الگوی مصرف کشوری شود.

حجتی‌پور عنوان کرد: با توجه به اینکه، در استان قزوین بحث غنی فرهنگ وجود دارد، از تمامی شهروندان و مشترکان درخواست داریم تا با صرفه‌جویی در مصرف گاز به پایداری شبکه و پیشگیری در نوسانات جریان گاز کمک کنند.

وی ادامه داد: مقرر شده تا در مجتمع‌های تجاری مصرف گاز از ساعت ۱۸ تا ۹ صبح فردا محدود باشد در این بازه زمانی باید موتورخانه‌ها خاموش و گاز کاملاً قطع باشد. همچنین این محدودیت برای ادارات و سایر دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان، بدین‌صورت است که موتورخانه‌ها باید یک ساعت پیش از شروع ساعت کاری روشن و یک ساعت پس از ساعت کاری خاموش شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: برای کاهش مصرف گاز، انتظار می‌رود دمای تمامی محیط‌ها کمتر از ۱۸ درجه سانتی‌گراد باشد.

وی در پایان با اشاره به تداوم اجرای طرح پایش مصرف گاز در واحدهای اداری و اماکن تجاری و ورزشی، تأکید کرد: با هدف پایداری شبکه گاز، محدودیت‌هایی برای مصرف در صنایع و اماکن عمومی و ورزشی برقرار شده است، مصرف مجاز گاز برای این واحدها ۵۰ درصد است و استخرها موظف هستند سونا و جکوزی را خاموش کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.