در دنیای بلاکرها چه میگذرد؛
بلاگرهای مجازی که بلای جان زندگیهای واقعی شدهاند
به گزارش پایگاه خبری دیار مینودری ؛ کافی است اینترنت تلفنهمراهت را روشن کنی و وارد دنیای بیانتهای فضای مجازی و شبکه اینستاگرام شوی تا ویترینی از زندگی آرمانی در برابرت چیده شود. فودبلاگرهایی که میزی رنگارنگ از انواع و اقسام فستفودها و غذاهای مختلف در برابرشان چیده شده و با تمام وجود، تلاش میکنند مزه این غذاها را در دهان حس کنید و به سراغ رستورانهایی بروید که آنها به شما معرفی میکنند. سوئیتهومهایی که موجب میشوند شما از صبح تا شب در فکر جور کردن دخل و خرجتان باشید تا خانه و زندگیتان را شبیه آنها درست کنید. بلاگرهای طنزی که کنار لبخندی که روی لب شما مینشانند، کالاها و خدمات متعددی را هم به شما تحمیل میکنند و شما بیآنکه متوجه باشید ناخودآگاه به سراغ این کالاها و خدمات تبلیغ شده در استوریها و پستهای این بلاگرها میروید.
همچنانکه از لوازم آرایش و سبک آرایشی بلاگرهای آرایشی مورد علاقهتان پیروی میکنید و چیدمان زندگی و حتی لباس و طرز پوششتان شبیه همین بلاگرهایی میشود که ساعات زیادی از شبانهروز،آنها را دنبال میکنید، غافل از اینکه شما ابزاری برای کسب درآمدهای نجومی آنها هستید وسبک زندگی و حتی گاهی سلامتتان را در این مسیر میبازید.
هر یک نفر دنبالکننده برای بلاگرهای اینستاگرامی به معنای درآمد بیشتر است. اینستاگرام از طریق تکنولوژی کوکی یا کلوچه، علایق ما را ردیابی میکند و صفحاتی را به مان نشان میدهد که بیشتر به آن علاقه داریم و احتمال دارد آنها را دنبال کنیم. در ادامه، هر کدام از ما با دنبال کردن صفحه بلاگر مورد علاقهمان به او کمک میکنیم از طریق ما درآمد بیشتری بهدست بیاورد. ماجرا چندان پیچیده نیست. بلاگرها از طریق تبلیغات در صفحاتشان درآمدهای نجومی دارند و با افزایش تعداد دنبالکنندهها، شانس آنها برای گرفتن تبلیغات بیشتر و گرانتر بالاتر میرود. همکاری در فروش و اسپانسرینگ هم از دیگر روشهای کسب درآمد بلاگرهاست اما اگر میخواهید بدانید یک بلاگر در ماه چقدر درآمد دارد، باید با یک حساب سرانگشتی درآمدهای آنان را حساب کنیم، چون معمولا شاغلان در این شغل هم دلشان نمیخواهد دست در کارشان زیاد شود و کسی از درآمدهایشان اطلاع داشته باشد. اگر برای تبلیغ با برخی از این بلاگر تماس بگیرید متوجه خواهید شد بسته به تعداد فالوئرها برای هر استوری و پست بین یک تا هفت میلیون تومان از مشتریان خود دریافت میکنند که با یک حساب سرانگشتی، بلاگرهای اینستاگرامی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون و حتی تا یک میلیارد تومان درآمد دارند و این درآمد را مدیون نگاههای ما هستند.
جواد پیرویخامنه، روانشناس و مدرس دانشگاه درباره تحلیل روانشناختیاش از نقش بلاگرها در تغییر سبک زندگی میگوید:« برخی خصوصیتها در افراد موجب میشود شخصیت دنبالهرو داشته باشند. افرادی که اطلاعات کمی دارند و خصوصیت شخصیتی دهانبینی و اعتماد به نفس پایین دارند، بیشتر به دنبالهروی از دیگران روی میآورند تا بگویند من هم هستم. این افراد به طور کلی بیشتر به دنبال تبلیغات و صفحات اینستاگرامی یا کانالهای تلگرامی وتبلیغات تلویزیونی هستند.»
منبع: روزنامه جام جم
برچسب ها :اینترنت ، اینستاگرام ، بلاگر ، تلگرام ، توییتر ، سبک زندگی ، سواد رسانه ای ، مجازی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰