صحرایی:
دانشگاه فرهنگیان بیش از ۹۰ هزار دانشجو دارد/ جذب حدود ۵۰ هزار دانشجو معلم در دوران کرونا
به گزارش پایگاه خبری دیار مینودری؛ رضا مراد صحرایی پیش از ظهر سه شنبه در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در خصوص طرح توانمندسازی دانشجو معلم گفت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاه ماموریت محور است و به همین علت باید در حوزه تربیت دانشجو معلمان نگاه ویژه داشته باشد.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و قدیمیترین دانشگاه معاصر کشور است، به دنبال این هستیم که دانشگاه فرهنگیان را به دانشگاهی تمدنساز و مرجع در حوزه تعلیم و تربیت تبدیل کنیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، ادامه داد: «معلم آینده»، کلیدواژه مفهومی است و باید متن و اصول ما برای آینده باشد.
این مقام مسئول به معلم چند ساحتی اشاره کرد و افزود: باید از شیوههای تربیت سنتی معلم به شیوه نوین حرکت کنیم و «هر معلم، یک مربی پرورشی»، «هر معلم، یک مربی ورزشی»، «هر معلم، یک امدادگر» از جمله برنامهها و اهدافی است که در سال تحصیلی پیش رو دنبال میکنیم اما هدف ما معلم چند ساحتی است، معلمی که مربی و راهبر باشد.
وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزیها در آینده سعی بر این است که دانشجو معلمان سالانه شش مهارت را بیاموزند و گام برداشتن در این مسیر در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان ۹۴ هزار دانشجو معلم و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی ۱۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارد که ۶۰ درصد واحدهای درسی آن ها مهارتی است و سعی بر این است جذب دانشگاه فرهنگیان به صورت تلفیقی با وزارت علوم باشد.
صحرایی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ هزار دانشجومعلم در دوران کرونا جذب شده است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان «استان قزوین» را مهد بزرگان تاریخ کشور برشمرد و گفت: فرزندان سربلند این خطه همواره در خدمت به جامعه زبانزد هستند و بر این اساس توجه به ظرفیت های قزوین باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/
منبع: فارس
برچسب ها :استان قزوین ، دانشگاه فرهنگیان ، رضا مراد صحرایی ، سرپرست استان فرهنگیان ، فرهنگیان ، قزوین ، کرونا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰