دیار مینودری گزارش میدهد
رقابت نفسگیر ۲۹ تیم در جشنواره تولید محتوای دیجیتال بسیج قزوین
به گزارش پایگاه خبری دیار مینودری، چهارمین رویداد ملی فضای مجازی و دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان قزوین از روز چهارشنبه ۲۵ آبان آغاز و تا روز جمعه ۲۷ آبان ادامه داشت.
۲۹ تیم شرکت کننده در این سه روز به صورت ۴۸ ساعته در یک فضای پرهیجان، بانشاط، رقابتی و نفسگیر دور هم جمع شدند و موضوعاتی که همان جا به آنها اعلام شده بود به تولید محصول پرداختند.
ساخت نرمافزاری برای نمایش دستاوردهای نظام
محمدامین صالحی سرگروه گروه افسران نرم شهرستان بوئینزهرا که به همراه دوستش در این رویداد شرکت کرده و سازنده یک نرمافزار است، اظهار میکند: در این نرمافزار قدرتهای نظامی، علمی و دستارودها و ویژگیهای نظام طی ۴۳ سال به نمایش گذاشته میشود.
وی میافزاید: این نرمافزار را که قابلیت اندروید دارد فعلا طراحی میکنیم که برای وارد کردن به بازار باید مراحلی طی شود و اگر در رویداد به تایید هیات داوران برسد و بخواهد قیمتگذاری شود و به فروش برسد میتوانیم در داخل آپ فروشگاهی همچون مایکت، بازار و غیره قرار دهیم.
این شرکتکننده ادامه میدهد: ما با یک نوع نرمافزار کار میکنیم اما برخی افراد شرکتکننده در رویداد، با کدنویسی خیلی تخصصیتر و زبانهای دیگر کار میکردند که سبب شد انگیزهام بالا برود و با الگوگیری از این افراد، به سراغ زبانهای دیگر بروم و دانشم را افزایش دهم.
صالحی بازی و پویانمایی را خیلی گستردهتر و حرفهایتر و پویانمایی را نیازمند رایانههای گرانقیمت و سنگین میداند و اضافه میکند: برگزاری دو تا سه بار رویداد در سال، به ما انگیزه بسیاری میدهد و لازم است در سطح مدارس و مکانهای دیگر اطلاعرسانی شود.
وی خاطرنشان میکند: با شرکت در رویداد، نگاهم به دنیای نرمافزار وسیعتر و علاقهام بیشتر شده اگرچه از مسئولان درخواست میکنیم از حمایت مادی دریغ نورزند که در رویداد امکانات خیلی خوبی در اختیار ما قرار داده بودند.
این شرکتکننده اذعان میکند: اساتیدی بودند که علم و تبلیغ داشتند اما حمایت مالی نداشتند و نتوانستند آموزش دهند این در حالی است که خیلی از نرمافزارها که در دنیا ساخته میشود توسط ایرانیها انجام میشود و حمایت مالی ازاین اساتید ضرورت دارد.
علیرضا علی مددی همگروهی صالحی بیان میکند: در رویداد شرکتکنندگان با مسابقات آشنا میشوند و میتوانند مطالب جدیدی را یاد بگیرند و پیشرفت کنند.
وی میافزاید: استعداد افراد علاقمند، باسواد و با علم در حوزه تولیدات نرمافزاری باید شناسایی شود که ممکن است از نظر مالی، دست و بالشان بسته باشد و برای آموزش با مشکل مواجه باشند که باید به آنها کمک کرد تا در آینده از نخبگان استان و کشور شوند.
شرکت ۶ گروه از هنرستان هنرهای زیبا
ساناز جواهری از هنرستان هنرهای زیبا که به همراه ۶ گروه شامل سه گروه از پایه دهم و سه گروه از پایه یازدهم متوسطه در رویداد شرکت کرده اظهار میکند: سه موضوع به ما داده شد که یم موضوع را به دلخواه انتخاب کردیم و در زمینه پویانمایی ایده مان را به محصول تبدیل میکنیم.
وی میافزاید: داوران در زمینه ایده ما خیلی نظر و پیشنهاد دادند و به ما کمک کردند که همراهی دبیرمان بسیار کارگشا بود.
این دانشآموز ادامه میدهد: ۸۰ درصد دانشآموزانی که از هنرستان هنرهای زیبا در رویداد شرکت کردهاند تخصصی کار میکنند و از آنها آزمون گرفته شده و قبول شدهاند و در این رویداد شرکت کردهاند.
فاطمه عبدینسب از گروه افراد هنر میگوید: شرایط نسبتا خوبی در ۴۸ ساعت در رویداد حاکم بود و کار و همدلی سبب پیشرفت گروههای ما بود.
رویداد فرصت خیلی خوبی در اختیار ما گذاشت
وی میافزاید: به گروههای دیگر دسترسی داشتیم و با نظر و همفکری توانستیم ایده و کارمان را به نقطه مطلوب برسانیم.
این شرکتکننده ادامه میدهد: فکر نمیکردیم ایده و کارمان را به پیش ببریم و انجام دهیم چرا که اینمنت کردن سختترین حالت ممکن است اما تخصصی در رشتهمان کار کردیم که فرصت خیلی خوبی بود که رویداد در اختیار ما گذاشته شد.
عبدینسب اضافه میکند: برگزاری رویداد در طول سال سبب شناخته شدن افراد با یکدیگر میشود و خیلی دسترسی بیشتر را به بازار کار فراهم میکند و سبب ارتقاء کارمان میشود.
وی بر برگزاری بیش از یک بار رویداد در طول سال تاکید و خاطرنشان میکند: انیمیشن رشته گستردهای است که پیامهای بسیاری به مخاطب منتقل میکند که لازم است امکاناتش خیلی بیشتر باشد و به سیستمهای بیشتری در رویداد دسترسی داشته باشیم تا در مدت نسبتا محدود به راحتی کارمان را انجام دهیم و در تنگنا قرار نگیریم.
رضا یوسفیرامندی که از دانسفهان در بخش پویانمایی با گروه ۵ نفره فرهنگی اوج در رویداد شرکت کرده، اظهار میکند: در خصوص پویانمایی در خصوص شعر ( اگر سر به سر تن به کشتن دهیم از آن به که کشور به دشمن دهیم) کار کردیم که ۴ تیم از دانسفهان در رویداد شرکت کردهاند و با این تیمها پیوند داشتهایم.
وی با بیان اینکه کار نرمافزار و ساخت آن را در گروه فرهنگی آموختهایم، به هم آموزش دادهایم و رشد کردهایم میافزاید: مشاهده کارهای دیگر تیمها سبب شد نسبت به کار خودمان بیشتر انگیزه داشته باشیم و کارمان را جدیتر ببینیم و کارگروهی ما رشد کند.
این شرکتکننده تصریح میکند: انیمشین کار یک نفر نیست چرا که یک نفر، تنها میتواند یک محصول ارائه دهد اما با توجه به چندبخشی بودن انیمیشن مانند فیلمنامه، طراحی و متحرکسازی و نیاز به وجود افراد متخصص دراین زمینهها میطلبد که کار تیمی انجام شود و فنیتر و بهتر به پیش رود.
یوسفیرامندی بیان میکند: از محاسن برگزاری رویداد میتوان به همافزایی و پا به پا کار کردن تیمها و توجه به افقهای بلند اشاره کرد؛ انتظار داریم رویداد به گروه خاص و دوره خاص محدود نشود و تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان با استعداد مدارس، هنرستانها و دانشگاهها به شرکت در رویداد سوق داده شوند.
وی میافزاید: رقابت ۴۸ ساعته در رویداد مانند شرکت در دوی ماراتن بود که کارها خیلی تخصصی و جاندار درنمیآید وبه نوعی مسابقه بود؛ ازسویی ذائقههای فرهنگی مردم تغییر یافته و باید به صورت کپسولی، به نسل فعلی خوراک فکری داد و انیمشنهایی کوتاه اما مفهوم بلند را ساخت که برای تحقق این مهم، نیازمند فضاها و ابزارهای جدیدتر و به روزتری هستیم.
این شرکتکننده با اشاره به چشمگیر نبودن حضور مسئولان و شرکتها در رویداد برای خروجی ایدهها و محصولات تاکید دارد و معتقد است، درآمدزایی خلا برگزاری این رویداد است که لازم است شرکتها و سرمایهگذاران از تولیدات شرکتکنندگان در این رویداد استقبال بیشتری کنند.
شرکت ۹۰ نفر در رویداد
مرتضی امیری مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان قزوین با اشاره به شرکت ۲۹ تیم از طیف های دانش آموزی، دانشجویی و اقشار مختلف در دومین رویداد تولید محتوای فضای مجازی استان می گوید: در رویداد سال گذشته ۲۰ تیم شرکت کرده بودند که امسال ۹ تیم بیشتر شرکت کرده بودند و تعداد تیم دانش آموزی از ۶ تیم سال گذشته، امسال به ۱۳ تیم رسید که از شهرستان های استان هم خیلی خوب حاضر شده بودند.
وی با اشاره به شرکت ۴۷ خانم و ۴۳ آقا در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در سه بخش انیمیشن، بازیهای موبایلی و نرم افزاری و داشتن گعده های تیم ها با هم می افزاید: وجود تیمهای کم تجربه در کنار تیم های قوی و توانمند در رشد و ارتقای کیفی آنها موثر بود و دانش آموزانی که سال اول حضورشان در رویداد بود پرشور و پرنشاط در رویداد شرکت کرده بودند و اذعان کردند سال آینده پرانرژی و پرتوان حضور خواهند یافت حتی خانوادهها هم خیلی استقبال کردند و خواستار برگزاری بیش از یک بار رویداد در سال شدند و از فضای ایجاد شده برای رقابت سالم و پرنشاط فرزندانشان رضایت داشتند.
این مسئول تیمی کار کردن و دور هم شدن تیم ها و ارائه نظرات و ایده ها برای تولید محصول را از اهداف رویداد تولید محتوای دیجیتال فضای مجازی ذکر و ادامه می دهد: در غرفه ها داوران، منتورها و راهنماها برای تبدیل ایده ها به محصول و پخته شدن آنها به تیم ها کمک می کردند تا بتوانند در بازه زمانی ۴۸ ساعت که سخت بود بتوانند ایده ها را به محصول تبدیل کنند.
مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان قزوین اضافه می کند: سال گذشته دو تیم از هنرستان هنرهای زیبا شرکت کرده بودند که امسال ۶ تیم از خواهران و یک تیم از برادران شرکت کرده بودند و چون رشته آنها انیمیشن بود در حوزه انیمیشن خوش فکر و توانمند بودند و تیمهای بازیهای موبایلی و نرم افزاری خوبی هم در رویداد شرکت کرده بودند که می توانند به عنوان تیم برتر در کشور بدرخشند.
امیری حمایت را از دیگر اهداف برگزاری رویداد عنوان و خاطرنشان می کند: با حضور مسئولان چند قرارداد با برخی تیمها در حوزه دانش آموزان منعقد شد که می تواند مسیر زندگی آنان را فراموش کند.
وی اذعان می کند: شناسایی تیمها از دیگر اهداف برگزاری رویداد بود که به طرق مختلف با تیمهای تولیدگر تخصصی فضای مجازی ارتباط داشتیم اما به واسطه برگزاری رویداد و حس رقابت و بعد مادی و معنوی و دیده شدن تیمهایی بودند که آنها را کشف نکرده بودیم و در رویداد این ظرفیتها را شناسایی و در بانک اطلاعاتی قرار دادیم تا در بزنگاه ها و مواقع مختلف از وجود آنها بهره بگیریم.
انتهای پیام/
منبع: فارس
برچسب ها :انیمیشن ، بسیج ، پویانمایی ، تولید محتوا ، تولید محتوای دیجیتال ، قزوین ، هنر ، هنرستان ، هنرستان هنرهای زیبا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰