کد خبر : 3828
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 آبان 1401 - 20:42

معاون عمرانی استاندار قزوین:

امکان ساخت‌وساز از ۹ آبان در شهرک اندیشه قزوین فراهم است

امکان ساخت‌وساز از ۹ آبان در شهرک اندیشه قزوین فراهم است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: با طی فرآیند و سیر بروکراسی اداری و ابلاغ به شهرداری قزوین، از دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ شهروندان می‌توانند در شهرک اندیشه اقدام به اخذ دستور تهیه نقشه و پروانه ساختمانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری دیار مینودری، مهدی رجحانی اظهار کرد: شهرک اندیشه در شرق خط محدوده طرح جامع شهر قزوین و هم‌جوار با نواحی متصل وثوق‌آباد، حسن‌آباد و نجف‌آباد قرار دارد که پس از ۲۱ سال بررسی‌های متعدد، سرانجام در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، به شهر قزوین ملحق شد.

وی با بیان اینکه گره کور شهرک اندیشه در مرداد ماه، به عنوان یکی از پیچیده‌ترین مشکلات از جنس تعاونی‌ها و اراضی بود که با مطالبه مردم و همت مسئولان دولت سیزدهم حل شد، افزود: با توجه به الحاق این شهرک به شهر قزوین، پروانه ساختمانی برای آن به دلیل برخی نواقص قانونی صادر نمی‌شد؛ اما پیگیری‌های صورت گرفته روز شنبه و یکشنبه ۷ و ۸ آبان ۱۴۰۱، برای شهرداری دستوری مبنی بر صدور دستور تهیه نقشه و پروانه ساختمانی ابلاغ کردیم که در پی آن شهروندان می‌توانند از دوشنبه ۹ آبان اقدام به ساخت‌وساز کنند.

معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: از مرداد تا به امروز پیگیر بحث اصلاح نقشه‌های تفکیکی و هماهنگی بین دستگاه‌های خدمت‌رسان روی نقشه‌های تفکیکی بودیم که سیر روال کمیسیون ماده پنج آن انجام و به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شد.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند همچون سایر شهروندان برای ساخت‌وساز در شهرک اندیشه، دستور نقشه و پروانه ساخت تهیه کنند، عنوان کرد: بخشی از زیرساخت‌های این شهرک در گذشته ایجاد شده بود و راه‌اندازی مابقی زیرساخت‌های تکمیلی آن در دستور کار قرار گرفته است. بنابراین مردم نگران خدمت‌رسانی به این شهرک نباشند.

این مسئول همچنین به ساماندهی رودخانه این شهرک اشاره کرد و افزود: شهرک اندیشه همچون سایر نقاط شهری باید از ظاهر شهری مطلوب و خدمات شهری مناسب برخوردار شود.

رجحانی در پایان تأکید کرد: میزان تراکم شهرک اندیشه طبق طرح تفصیلی شهر خواهد بود و سازندگان باید تابع قوانین در ساخت‌وساز باشند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.