کد خبر : 663
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 خرداد 1401 - 16:18

اعلایی:

صدور جواز ساخت و ساز در زیاران تا تعیین تکلیف پرونده قضایی ادامه دارد

صدور جواز ساخت و ساز در زیاران تا تعیین تکلیف پرونده قضایی ادامه دارد
استاندار قزوین گفت: صدور جواز ساخت و ساز در شهر زیاران تا تعیین تکلیف پرونده در حال رسیدگی در دستگاه قضایی مبنی بر اختلاف مردم این شهر با آستان قدس استمرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیار مینودری؛ محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در حاشیه سفر نیم روزه به شهرستان آبیک اظهار کرد: مردم زیاران ادعایی مبنی بر وقفی نبودن اراضی و املاک خود دارند، از سویی آستان قدس هم مدعی است که وقفی است؛ مردم در دستگاه قضایی شکایت کرده‌اند که موضوع در حال پیگیری است.

وی با اشاره به مکاتبه با آستان قدس افزود: از آستان قدس درخواست کرده‌ایم تا زمانی که موضوع اختلاف بین آستان قدس و شهروندان زیاران تعیین تکلیف نشده اجازه ساخت و ساز به مردم این شهر داده‌ شود که موافقت لازم صورت گرفت تا رای دادگاه مشخص شود.

 

استاندار قزوین بیان کرد: شورای تامین شهرستان آبیک هم با صدور پروانه ساخت و ساز در زیاران موافقت و مصوبه‌ای در این زمینه تصویب شد.

اعلایی افزود: پرونده قضایی آستان قدس و مردم زیاران در دادگستری شهرستان آبیک در مرحله رسیدگی قرار دارد که قطعا رای به‌ نفع یکی از طرفین خواهد بود و احتمالا دوباره اعتراض به دادگاه‌های بالاتر صورت می‌گیرد و ممکن است فرایند رسیدگی طولانی و زمان‌بر شود.

وی همچنین در دیدار با مردم زیاران اذعان کرد: با رفع مشکل صدور جواز ساخت و ساز در شهر زیاران با پیگیری‌های صورت گرفته از فرماندار شهرستان آبیک،  آستان قدس و همراهی آن و دیگر دستگاه‌های متولی، مردم می‌توانند به شهرداری مراجعه کنند و نسبت به دریافت صدور جواز ساخت اقدام کنند.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان، ایشان هم به مشکلات زیاران و به حل مشکلات این شهر به نفع مردم تاکید داشتند.

استاندار قزوین ادامه داد: رفع اختلاف آستان قدس با مردم شهر زیاران در دستگاه قضایی در حال پیگیری است و تصمیم این دعوای حقوقی
اعلایی نهایی می‌شود.

حل مشکلات در بازه زمانی کوتاه امکان پذیر نیست

اعلایی اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در زمینه منابع بودجه‌ای وجود دارد، حل مشکلات مطروحه از سوی مردم در یک بازه زمانی کوتاه امکان پذیر نیست اما با پیگیری مسئولان و تحمل مردم، مشکلات در مسیر حل قرار می‌گیرد.

وی اجرای انتقال آب از سد طالقان به زیاران را مورد تاکید فرماندار شهرستان آبیک دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم همزمان با رسیدن آب به آبیک،  آب سد طالقان به زیاران هم برسد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به‌ تمایل سرمایه‌گذاران خصوصی برای توسعه بیمارستان شهدا و تامین اعتبارات دولتی، اقدامات خوبی در تامین نیروی متخصص و تقویت تجهیزات صورت خواهد گرفت.

این مسئول تصریح کرد: با اصلاح هدفمندی یارانه‌ها در حوزه اقتصادی، اقتصاد واقعی شده و شرایط به سمت ثبات بهتر، اطمینان و پیش‌بینی پذیری مورد نیاز اقتصاد سوق می‌یابد و فضای بهتری در زمینه تولید، اشتغال و ارزش افزوده‌ فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.